Psycholog dla dorosłych, dzieci i młodzieży
PSYCHOLOG I PEDAGOG DLA DZIECI
Terapia prowadzona jest przez psychologów dziecięcych w formie zabawy lub rozmowy, w zależności od wieku i możliwości dziecka. Dla dziecka jest to miłe i ciekawe doświadczenie. Na początku terapeuta poznaje dziecko i jego świat, odkrywa jego pasje, zainteresowania, mocne strony i talenty. Jeśli dziecko lubi budować z klocków to budujemy, jeśli lubi grać w gry planszowe to gramy. Najważniejsze jest to, aby stworzyć bliską relację terapeutyczną, która oparta jest na zaufaniu, otwartości i szczerości. Dzięki temu możliwa będzie pomoc.
Z kolei rodzice lub opiekunowie pomagają we wprowadzeniu małych zmian, które są potrzebne, aby dziecko mogło prawidłowo funkcjonować. To bardzo ważna i odpowiedzialna rola rodziców w terapii dziecka. Zmiany wprowadzamy stopniowo, krok po kroku, małymi kroczkami, obserwując przy tym co działa i powtarzając te czynności które przynoszą oczekiwane rezultaty. Psycholog wspiera proces rozwoju całej rodziny.
Terapia dziecka daje szansę na rozwiązanie wielu trudności i problemów emocjonalnych, wychowawczych, rozwojowych i edukacyjnych u kilkulatka. Terapia jest dostosowana do wieku i możliwości psychofizycznych małego Klienta oraz do potrzeb i możliwości jego rodziny. Terapeuta pomaga w rozwiązaniu codziennych problemów, takich jak trudności szkolne, lęki i koszmary nocne, problemy w relacjach z rówieśnikami itp. Może wyjaśnić dziecku w przystępny i dostosowany do jego wieku sposób wiele trudnych i skomplikowanych spraw. Może też pomóc w przypadku występowania zaburzeń rozwojowych u dziecka. Pracujemy z dziećmi od 3 roku życia.
PSYCHOLOG I PEDAGOG DLA MŁODZIEŻY
Dorastanie to trudny okres w życiu młodego adolescenta. To okres wielu zmian biologicznych, hormonalnych, czasem gwałtownych i szybkich, czas kształtowania się poglądów i przekonań, tożsamości, potrzeba poczucia przynależności do grupy rówieśniczej, akceptacji, posiadania przyjaciół i huśtawka emocjonalna. To, co fascynowała nastolatka wczoraj, jutro może być już nieprzyjemnym wspomnieniem. Z jednej strony bardzo zależy im na opinii rówieśników, z drugiej mają często odmienne racje dorosłych. Adolescencja to czas pierwszych ważnych, życiowych decyzji, pierwszych związków partnerskich, problemów i zawodów miłosnych. Przy tym wszystkim pojawia się bardzo dużo niepewności, lęku i poczucia bycia pomiędzy światem dorosłych a światem dzieci. Czasami rodzicom trudno jest zrozumieć szybkość i intensywność zmian jakie zachodzą w życiu dorastających dzieci. Nastolatkom też nie jest z tym łatwo.
Terapia nastolatka polega na stworzeniu relacji terapeutycznej, opartej na zaufaniu i akceptacji świata dorastającego człowieka. Wiemy, że większość zachowań nastolatków wiąże się z bardzo ważnymi dla nich potrzebami, które w ten sposób próbują sobie zaspokoić. Otwartość i zaufanie pozwala na zrozumienie dorastającego człowieka i odkrycie, które potrzeby adolescenta nie są zaspokojone i w jaki sposób aktualnie próbuje on je realizować. Ponieważ potrzeby same w sobie są nienegocjowane, próbujemy zmieniać sposób ich zaspokajania na bardziej konstruktywny. O tym rozmawiamy z nastolatkami i wspólnie zastanawiamy się, co byłoby dla nich najlepsze.