Psychoterapia poznawczo-behawioralna CBT dorośli, dzieci i młodzież Łódź
Podczas profesjonalnej pomocy naszym Klientom ważne jest dla nas:
poczucie bezpieczeństwa
zaufanie
akceptacja
zasada dyskrecji.
Formy pomocy psychologicznej:
psychoterapia indywidualna
psychoterapia on-line
konsultacja psychologiczna
konsultacja rodzicielska
psycholog i pedagog dla dzieci
psycholog i pedagog dla młodzieży
interwencja kryzysowa
PSYCHOTERAPIA INDYWIDUALNA ŁÓDŹ
PSYCHOTERAPIA ON-LINE
Jak przebiega terapia on-line?
KONSULTACJA PSYCHOLOGICZNA ŁÓDŹ
KONSULTACJA RODZICIELSKA
Zgłoś się do nas gdy:
1) niepokoi Cię zachowanie Twojego dziecka,
np. trudności z koncentracją uwagi na zadaniu, pogorszenie się w nauce szkolnej, brak motywacji do nauki, nieodpowiednie zachowanie w szkole, trudności w relacjach z rowieśnikami, niechęć do chodzenia do szkoły itp. Czasem dzieci odmawiają chodzenia do szkoły ponieważ nie umieją poradzić sobie w kontaktach z innymi. Czasem mają różne lęki, koszmary nocne, które zabierają im energię i siłę. Zauważasz, że dziecko na przykład nie ma apetytu i jest takie jakby smutne, ale nie wiesz, co mu dolega.
2) widzisz, że Twoje dziecko coraz więcej czasu spędza na grach lub w sieci,
a wszelkie próby ograniczenia mu tych aktywności kończą się wybuchem złości, agresji, krzykiem i płaczem. Boisz się, że może się od tego uzależnić. A może obawiasz się, że to już jest uzależnienie? Być może dziecko potrzebuje Twojego i naszego wsparcia. Uciekanie w wirtualny świat może być pewnego rodzaju ucieczką od aktualnych problemów i sposobem na redukcję napięcia. Jeśli nie masz pewności, czy wszystko jest w porządku i obawiasz się, że określone zachowanie może być już sygnałem, że dzieje się coś niepokojącego, umów się na konsultację z nami. Wspólnie zastanowimy się nad tym, czy potrzebna jest dzieku pomoc.
3) niepokoi Cię nadwrażliwość, nadmierna emocjonalność i płaczliwość dziecka.
Widzisz, że dziecko mocno przeżywa różne sytuacje, a jego reakcje są nieadekwatne do sytuacji. Dziecko bardzo często płacze, długo rozpacza po stracie swojej zabawki, często doświadcza smutku, rozczarowania, pojawiają się wybuchy złości, krzyku i agresji. Trudno Ci wtedy czuć empatię i zrozumienie wobec niego, gdy jego reakcja jest nieadekwatna do okoliczności. Wiesz, że płacz jest naturalną odpowiedzią dziecka na przykre dla niego zdarzenia, ale uważasz, że ma on miejsce zbyt często.
4) zauważasz agresywne zachowanie dziecka wobec rodzeństwa, rówieśników w szkole lub przedmiotów, na których dziecko rozładowuje swoje nagromadzone wcześniej emocje.
Często czujemy wtedy złość i nie wiemy jak sobie poradzić z nieakceptowalnymi zachowaniami dziecka. Możemy być też sfrustrowani gdy próby załagodzenia sytuacji powodują większą złość, agresję i eskalację zachowań u pociechy. Agresja, inicjowanie bójek, zaczepki mogą świadczyć o różnych trudnościach, z jakimi zmaga się dziecko, o niezaspokojonej potrzebie zwrócenia na siebie uwagi, o braku umiejętności radzenia sobie z trudnymi i silnymi emocjami, o poczuciu bezradności i beznadziejności, nieumiejętności odnalezienia się w grupie rówieśniczej. Możliwe, że dziecko w ten sposób wyraża swoją złość i niezadowolenie, gdyż nie umie tego robić w bardziej konstruktywny sposób. Zapewne potrzebuje ono zrozumienia, wsparcia i pomocy.
5) zauważasz, że dziecko doświadcza trudności w kontaktach z rówieśnikami, rodzeństwem, rodzicami lub nauczycielami.
Być może obwiniasz się o to i nurtuje Cię, dlaczego dziecko nie okazuje Ci szacunku, zamyka sie w sobie i nie ufa Ci. Dzieci obserwując otoczenie uczą się wchodzić w relacje z innymi. Warto zastanowić się, jak ułatwić dziecko nawiązywanie i podtrzymywanie kontaktów z ludźmi.
6) Chcesz pomóc dziecku poradzić sobie ze zmianą i zaadaptować się do nowej sytuacji.
Zmiana szkoły, strata kogoś bliskiego, rozwód rodziców, przeprowadzka, choroba w rodzinie to bardzo stresujące wydarzenia, nie tylko dla rodziców, ale także dla dziecka. Często też emocje, jakich doświadczają dorośli, utrudniają im pomoc dziecku, które bardzo potrzebuje wsparcia w nieznanych i nowych dla siebie sytuacjach.