Psychoterapia dzieci i młodzieży Łódź

Naszym głównym celem jest udzielenie profesjonalnej pomocy i wsparcia osobom znajdującym się w trudnych chwilach. Pracujemy pomagając naszym Klientom rozpoznać u siebie nieadaptacyjne i niekorzystne dla nich myśli oraz sytuacje, w jakich one się pojawią. Wspólnie analizujemy wpływ tych myśli na emocje Klienta. Wspieramy w przeformułowywaniu nieprzyjemnych myśli w te bardziej adekwatne i służące rozwojowi Klienta.
Pamiętając o tym, że każdy z nas posiada niezbędne zasoby, aby rozwiązać swoje problemy, tylko czasem nie jest ich świadomy lub nie wierzy, że coś dobrego może dla siebie zrobić, wspieramy naszych Klientów w poszukiwaniu konstruktywnych dla nich rozwiązań, które dadzą im satysfakcję. Odkrywamy zasoby i mocne strony Klientów, pomagamy zaadaptować się do nowej sytuacji i zmieniającej się rzeczywistości. Psychoterapia podnosi jakość życia człowieka w trudnych momentach jego życia.

Podczas profesjonalnej pomocy naszym Klientom ważne jest dla nas:

poczucie bezpieczeństwa

zaufanie

akceptacja

zasada dyskrecji.

Formy pomocy psychologicznej:

psychoterapia indywidualna

psychoterapia on-line

konsultacja psychologiczna

konsultacja rodzicielska

psycholog i pedagog dla dzieci

psycholog i pedagog dla młodzieży

interwencja kryzysowa

PSYCHOTERAPIA INDYWIDUALNA ŁÓDŹ

Psychoterapia indywidualna to cykliczne spotkania terapeuty i klienta, podczas których w centrum zainteresowania jest Klient i jego życiowe rozterki. Psychoterapeuta uważnie słucha tego, co Klient mówi o swoim świecie, aktualnym życiu, o swoich potrzebach, marzeniach, troskach i wątpliwościach. Pomaga w rozpoznawaniu myśli automatycznych Klienta, emocji oraz reakcji organizmu, która pojawia się w następstwie określonego sposobu interpretowania rzeczywistości. Podczas spotkania bardzo ważne jest wzajemne zaufanie, akceptacja, otwartość, szczerość i poczucie bezpieczeństwa. Dzięki temu Klient czuje się rozumiany i wysłuchany. Obok dyskrecji zapewniamy też rozmowę wolną od ocen. Nie jest naszym celem ocenianie innych, które nie wnosi nic dobrego. Nie dajemy też gotowych rad, ponieważ głęboko wierzymy, że Klient sam wie, co jest dla niego dobre i jest najlepszym ekspertem swojego życia. Nasza rola sprowadza się do tego, aby wspierać go i towarzyszyć w poszukiwaniu najbardziej optymalnej dla siebie drogi. Spotkania najczęściej są raz w tygodniu i trwają 50 minut. W sytuacjach kryzysowych możliwe są częstsze sesje. Pamiętaj, na pomoc niegdy nie jest za późno. Jeśli czujesz smutek, gniew, złość, lęk i zmagasz się z nieprzyjemnymi doświadczeniami z przeszłości lub przechodzisz żałobę po stracie kogoś bliskiego, zadzwoń do nas. Pomożemy Ci także w przeżyciu wypadku, choroby i w zaadaptowaniu się do nowej sytuacji. Możesz skontaktować się z nami również wtedy, gdy doświadczasz konfliktów w związku, rozpadu relacji partnerskiej czy rozwodu. W każdej sytuacji w której czujesz, że chciałbyś poprawić swoje relacje z otoczeniem oraz zwiększyć jakość swojego życia. Dzięki rozmowie z psychoterapeutą lepiej zrozumiesz to, co dzieje się aktualnie w Twoim życiu.

PSYCHOTERAPIA ON-LINE

Psychoterapia online to spotkania dwóch osób on-line za pomocą dostępnych video-komunikatorów. Jest to coraz bardziej powszechna forma psychoterapii w naszym kraju. W Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych to coraz częściej wybierana przez Klientów i jednoczęśnie główna forma psychoterapii. Jest to dogodna opcja dla osób, które często podróżują, mieszkają w odległej lokalizacji lub z różnych powodów mają trudności logistyczne z dotarciem do gabinetu stacjonarnego. Niezależnie od okoliczności psychoterapia on-line to wygodna forma wysokiej jakości terapii bez konieczności dojazdów na miejsce. Aby z niej skorzystać trzeba jedynie zapewnić sobie komfortowe, ciche i spokojne miejsce do rozmowy, komputer z kamerką lub tablet oraz dobre połączenie internetowe. Dzięki temu dostępność naszych usług jest znacznie łatwiejsza, a Klienci mogą z nich korzystać w dogodny dla siebie i komfortowy sposób.

Jak przebiega terapia on-line?

Podczas umawiania się na sesję terapeutyczną potwierdzamy, które komunikatory są wykorzystywane przez Klienta i z których będzie on miał możliwość skorzystać. Następnie, około 10 minut przed umówionym spotkaniem psychoterapeuta wysyła link do spotkania na e-maila lub zaproszenie poprzez komunikator, po czym łączymy się poprzez komunikator. Sesje on-line są takie same jak spotkania stacjonarne w gabinecie. Widzimy się poprzez kamerkę, w razie potrzeby możemy sobie coś rozrysować i udostępnić ekran, przesłać sobie zdjęcie lub pokazać do kamerki. Jeśli technologia nas zawiedzie, co czasami się zdarza, możemy zmienić komunikator, Jakość psychoterapii on-line jest porównywalna do sesji terapeutycznych w gabinecie. Z doświadczenia wiemy, że to naprawdę działa.

KONSULTACJA PSYCHOLOGICZNA ŁÓDŹ

Jeśli zmagasz się z jakimiś problemami w codziennym życiu, odczuwasz smutek, przygnębienie, lęk lub złość i chcesz poprawić swój komfort życia, zapisz się na konsultację do psychologa. Konsultacja to pierwszy krok do rozpoznania Twoich problemów. Konsultacja to pierwsze spotkanie z psychologiem. W zależności od Twoich potrzeb, może to być jednorazowe spotkanie lub kilka spotkań. Mogą one pomóc Ci określić i nazwać problem, z którym się zmagasz, mogą dostarczyć Ci informacji na nurtujące Cię tematy, pomóc Ci rozwiązać pewne dylematy np. wychowawcze, rodzicielskie, zawodowe lub też mogą być wstępem do psychoterapii. Jeśli zmagasz się z różnymi problemami, odczuwasz przez dłuższy czas psychiczny dyskomfort, znajdujesz się w sytuacji kryzysu emocjonalnego i potrzebujesz wsparcia, zapisz się do nas na konsultację psychologiczną.

KONSULTACJA RODZICIELSKA

Zauważasz zmiany w zachowaniu dziecka? Wydaje Ci się, że może ono mieć jakieś trudności I kłopoty? Starasz się z nim porozmawiać, pomóc mu, jednak nie przynosi to oczekiwanych rezultatów? Wydaje Ci się, że dziecko odsuwa się od Ciebie i nie ufa Ci? Masz przeczucie, że może ma jakieś trudności w szkole, których nie do końca rozumiesz? Może zaczynasz czuć bezradność, niepokój, frustrację, a nawet złość na tą całą sytuację, ponieważ nie umiesz temu jakoś zaradzić…? Nie wiesz, jak mu pomóc i sprawić, by zaczęło lepiej odnajdywać się w gronie rówieśników. Konsultacje dla rodziców mogą Ci dać wskazówki, rady i potrzebne wsparcie w trudnościach wychowawczych. W trakcie konsultacji możemy wspólnie ustalić, czy Twoje dziecko potrzebuje pomocy psychologicznej. Pomożemy Ci również w trudnościach wychowawczych, wątpliwościach i obawach. Odpowiemy na Twoje pytania. W razie potrzeby polecimy inne miejsca, w których możesz uzyskać profesjonalną i fachową pomoc. Wspólnie ustalimy cel terapii z dzieckiem i zastanowimy się nad zmianami w domu i w szkole, które mogą pomóc dziecku poradzić sobie z problemem.

Zgłoś się do nas gdy:

1) niepokoi Cię zachowanie Twojego dziecka,

np. trudności z koncentracją uwagi na zadaniu, pogorszenie się w nauce szkolnej, brak motywacji do nauki, nieodpowiednie zachowanie w szkole, trudności w relacjach z rowieśnikami, niechęć do chodzenia do szkoły itp. Czasem dzieci odmawiają chodzenia do szkoły ponieważ nie umieją poradzić sobie w kontaktach z innymi. Czasem mają różne lęki, koszmary nocne, które zabierają im energię i siłę. Zauważasz, że dziecko na przykład nie ma apetytu i jest takie jakby smutne, ale nie wiesz, co mu dolega.

2) widzisz, że Twoje dziecko coraz więcej czasu spędza na grach lub w sieci,

a wszelkie próby ograniczenia mu tych aktywności kończą się wybuchem złości, agresji, krzykiem i płaczem. Boisz się, że może się od tego uzależnić. A może obawiasz się, że to już jest uzależnienie? Być może dziecko potrzebuje Twojego i naszego wsparcia. Uciekanie w wirtualny świat może być pewnego rodzaju ucieczką od aktualnych problemów i sposobem na redukcję napięcia. Jeśli nie masz pewności, czy wszystko jest w porządku i obawiasz się, że określone zachowanie może być już sygnałem, że dzieje się coś niepokojącego, umów się na konsultację z nami. Wspólnie zastanowimy się nad tym, czy potrzebna jest dzieku pomoc.

3) niepokoi Cię nadwrażliwość, nadmierna emocjonalność i płaczliwość dziecka.

Widzisz, że dziecko mocno przeżywa różne sytuacje, a jego reakcje są nieadekwatne do sytuacji. Dziecko bardzo często płacze, długo rozpacza po stracie swojej zabawki, często doświadcza smutku, rozczarowania, pojawiają się wybuchy złości, krzyku i agresji. Trudno Ci wtedy czuć empatię i zrozumienie wobec niego, gdy jego reakcja jest nieadekwatna do okoliczności. Wiesz, że płacz jest naturalną odpowiedzią dziecka na przykre dla niego zdarzenia, ale uważasz, że ma on miejsce zbyt często.

4) zauważasz agresywne zachowanie dziecka wobec rodzeństwa, rówieśników w szkole lub przedmiotów, na których dziecko rozładowuje swoje nagromadzone wcześniej emocje.

Często czujemy wtedy złość i nie wiemy jak sobie poradzić z nieakceptowalnymi zachowaniami dziecka. Możemy być też sfrustrowani gdy próby załagodzenia sytuacji powodują większą złość, agresję i eskalację zachowań u pociechy. Agresja, inicjowanie bójek, zaczepki mogą świadczyć o różnych trudnościach, z jakimi zmaga się dziecko, o niezaspokojonej potrzebie zwrócenia na siebie uwagi, o braku umiejętności radzenia sobie z trudnymi i silnymi emocjami, o poczuciu bezradności i beznadziejności, nieumiejętności odnalezienia się w grupie rówieśniczej. Możliwe, że dziecko w ten sposób wyraża swoją złość i niezadowolenie, gdyż nie umie tego robić w bardziej konstruktywny sposób. Zapewne potrzebuje ono zrozumienia, wsparcia i pomocy.

5) zauważasz, że dziecko doświadcza trudności w kontaktach z rówieśnikami, rodzeństwem, rodzicami lub nauczycielami.

Być może obwiniasz się o to i nurtuje Cię, dlaczego dziecko nie okazuje Ci szacunku, zamyka sie w sobie i nie ufa Ci. Dzieci obserwując otoczenie uczą się wchodzić w relacje z innymi. Warto zastanowić się, jak ułatwić dziecko nawiązywanie i podtrzymywanie kontaktów z ludźmi.

6) Chcesz pomóc dziecku poradzić sobie ze zmianą i zaadaptować się do nowej sytuacji.

Zmiana szkoły, strata kogoś bliskiego, rozwód rodziców, przeprowadzka, choroba w rodzinie to bardzo stresujące wydarzenia, nie tylko dla rodziców, ale także dla dziecka. Często też emocje, jakich doświadczają dorośli, utrudniają im pomoc dziecku, które bardzo potrzebuje wsparcia w nieznanych i nowych dla siebie sytuacjach.

6) Psycholog lub pedagog szkolny zalecił spotkanie ze specjalistą.